انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم

جمیل بایک رئیس «پ ک ک» خود مختاری کردها در ترکیه را اعلام کرد

جمیل بایک رئیس مشترک «پ ک ک » با صدور فراخوانی از کردهای ترکیه خواست ، ارتباط خود با دولت و حاکمیت ترکیه قطع و بمنظور تشکیل حکومت دمکراتیک در کردستان ترکیه تلاش نمایند.

جمیل بایک رئیس «پ ک ک» خود مختاری  کردها در ترکیه را اعلام کرد


سرویس بین المل انجمن بی تاوان :جمیل بایک رئیس مشترک پ ک ک در مصاحبه با تلویزیون استرک تی وی ، طی فراخوانی از کردهای ترکیه و همه جریان های کردی خواست ارتباط خود را با دولت ترکیه قطع ، و بمنظور تشکیل حکومت دمکراتیک در کردستان ترکیه بطور یکجانبه تلاش نمایند.
پ ک ک در شرایطی چنین فراخوانی را صادر نمود، که تا کنون برخود مدیریتی دمکراتیک در درون مرزهای جمهوری ترکیه تاکید می کرد .

به‌نظر می‌رسد با تدوام عملیات های نظامی دولت و حکومت ترکیه بر علیه پ ک ک ، این گروه تروریستی درصدد ایجاد “کنفدرالیسم دمکراتیک در کردستان ترکیه به‌ صورت یکجانبه” شده باشد .
نا گفته نماند عبدالله اوجالان در بیانیه های خود با نام “مانیفست تمدن دمکراتیک” به ترکیه هشدار داده بود که درصورت ادامه سیاست‌های جنگ جویانه حاکمیت ترکیه بر علیه پ ک ک، پروسه کنفدرالیسم دمکراتیک به‌صورت یکجانبه تشکیل خواهد شد.
شایان ذکر است که چند روز پیش در طی نشست دادگاهی در آلمان و بلژیک، پرونده چند تن از زندانیان مربوط به پ.ک.ک مختومه و از اعلام پ.ک.ک به‌عنوان سازمانی تروریستی در این کشورها خودداری کرد. گفته می‌شود ، برخی از کشورهای اروپایی در پی خروج نام پ ک ک از لیست گروه های تروریستی هستند و این حرکت نوعی چراغ سبز به گروه تروریستی پ ک ک می باشد تا چنین فراخوانی را صادر نماید .

جمیل بایک در ادامه مصاحبه خود نیز به تعریف و تمجید دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب امریکا پرداخت ، به نوعی که می توان گفت دست کمک بسوی امریکا دراز نمود. جمیل باییک با اشاره به انتخابات اخیر ایالات‌متحده گفت:انتخاب دونالدترامپ را به ریاست‌جمهوری این کشور تبریک میگوییم. ما امیدواریم که ترامپ هم برای کردها و هم برای سایر اقوام دیگر سیاست‌های مثبتی را در پیش بگیرد. واضح است که سیاست‌های ایالات‌متحده بر روی تمامی جهان تأثیرگذار خواهد بود. بدون شک این سیاست‌ها بر [منطقه] ما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

اکنون پ ک ک امیدوار است با حمایت رئیس جمهور امریکا و سایر کشورهای اروپایی به مبارزات و عملیات های تروریستی خود مشروعیت ببخشد و دولت دمکراتیک کردی را در کردستان ترکیه بنا نهاد. همان گونه که مسعود بارزانی با حمایت قدرت های جهانی حکومت کردی اقلیم کردستان عراق را بنا نهاد جمیل بایک نیز حکومت کُردی در ترکیه را تاسیس نماید.

اما تاسیس حکومت کُردی با حمایت قدرت های جهانی نظیر امریکا مغایر با اساسنامه گروهک پ ک ک می باشد ،چرا که پ ک ک تاکنون خود را وابسته به هیچ قدرتی نداسته و تنها قدرت خود را حمایت مردمی اعلام داشته است و مسعود بارزانی را به خاطر تحت سلطه بودن قدرت های جهانی جیره خوار خوانده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.