انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم

مرادکاریلان:جنگ مسلحانه در ایران مغایر با سیاست پ ک ک است.

استراتژی جنگ مسلحانه در مناطق کردنشین خاورمیانه از سیاست های کلان پ ک ک بوده ، ولی   جنگ مسلحانه از نظر سران پ ک ک و پژاک  در کردستان ایران مغایر با سیاست های گروه است ؟!

مرادکاریلان:جنگ مسلحانه در ایران مغایر با سیاست پ ک ک است.

به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مرادکاریلان فرمانده نیروهای نظامی پ ک ک -پژاک در مصاحبه با شبکه نوروز تی جنگ و عملیات مسلحانه در مناطق کردنشین ایران  را مغایر با سیاست های کنونی پ ک ک – پژاک اعلام  کرد.

مراد کاریلان   هر گونه جنگ و درگیری در مناطق کردنشین ایران را اقدامی اشتباه عنوان کرده و گفت ما مخالف جنگ در مناطق کردنشین ایران هستیم ، کاریلان همچنین تاکید کرد که کردهای ایران نبایستی وارد جنگ های مذهبی شوند

اظهارات مراد کاریلان کاملا با سیاست های کنونی پ ک ک  پژاک در تناقضی آشکار است.

سیاست کلان و کنونی پ ک ک تدوام جنگ در مناطق کردنشین خاورمیانه بوده و ادامه جنگ در مناطق کردنشین  را حرکت رو به جلوی گروه می داند،  ولی در مورد مناطق کردنشین ایران چنین نظری ندارند؟!

شکست ها و ناکامی های متوالی گروه در عرصه ای سیاست و جنگ مسلحانه شرایط کردستان ایران را با سایر مناطق کردنشین خاورمیانه متمایز کرده است ، عدم همراهی کردهای ایران و نداشتن مشروعیت قانونی در میان هم وطنان کُرد یکی از مهمترین عوامل ناکامی های گروه محسوب می شود.

اقندار و امنیت موجود در مناطق کردنشین ایران به همت و تلاش نیروهای مردمی خود منطقه بوده و مقابله کردها با احزاب تروریستی مانعی بزرگ در عدم  پیشبرد اهداف گروه ها و احزاب است.

عملیات مسلحانه در راستای مانیفست کردستان بزرگ

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :۱۵ آگوست ۱۹۸۴ سالروز آغاز عملیات مسلحانه گروه تروریستی “پ ک ک “بر علیه دولت ترکیه می باشد.

عملیات مسلحانه در راستای مانیفست کردستان بزرگ

عملیات مسلحانه” پ ک ک ”  در راستای  هدف تشکیل “کردستان برزگ”بوده و  عبدالله اوجالان رهبر این گروه تروریستی با محوریت قرار دادن مانیفست کردستان بزرگ جنگ و خشونت را به مناطق کردنشین خاورمیانه به ارمغان آورد.

چشم انداز ۲۰ سال مانیفست کردستان بزرگ توسط عبدالله اوجالان ترسیم شده است  ، و جنگ و خشونت از راهکاری اساسی و اصلی مسیر ۲۰ ساله بوده و کماگان با گذشت ۳۲ سال  جنگ و خشونت تداوم دارد.

جنگ و خشونت بمنظور تاسیس کردستان بزرگ بر گرفته از افکار کمونیستی عبدالله اوجالان بود ،و ی تنهاترین راه حل مشکلات و معضلات کردها را استقلال و خودمختاری کردها می دانست و برای دستیابی به این موضوع مبازه مسلحانه بر علیه دولت ها را استراتژی گروه پ ک ک قرار داد.

مبارزه مسلحانه در تحقق مانیفست کردستان بزرگ همسو با افکار و جریان فکری برخی از موسسین و فرمانده هان پ ک ک نبود،نفی خشونت و خونریزی مورد اختلافی عبدالله اوجالان با برخی از کادرهای گروه بود.

عثمان اوجالان – کانی یلماز – بوتان و بیشک چی از جمله افرادی بوده اند از همان ابتدا مخالف خشونت و جنگ در مناطق کردنشین بوده اند و این افکار سبب گردید در سال ۲۰۰۳ این فرمانده هان بلند مرتبه به همراه ۳۰۰ تن دیگر از گروه پ ک ک جدا شوند و انشعابی بزرگ در پ ک ک خ دهد.

مخالفت با افکار و ایدئولوژی منسوخ اوجالان و یا انتقاد جزئی برابر با حذف فرد از گروه می باشد. تاکنون عناصر ساده بسیاری در گروه به دلیل مخالفت با سیاست های گروه و یا حتی شیوه مدیریت آن حذف فیزیکی شده اند،ولی پ ک ک و پژاک تاکنون اسامی این افراد معدومی را بعنوان شهدای درگیری و جنگ اعلام کرده است.

عثمان اوجلان به عنوان جانشین و شخصیت شماره ی ۲ حزب کارگران کردستان  “پ ک ک” و برادر عبداله اوجلان پس از جدایی از گروه اظهار داشت:”۱۸ نفر از اعضای کمیته ی مرکزی و شمار بیشتری هم از کادر های رد های پایین که از همان اوایل حنبش در صفوف مبارزه جای گرفته بودند به همراه ۳۰۰ تن از عناصر ساده گروه به خاطر اختلاف نظر فکری از گروه جدا شدیم. ” وی در ادامه می گوید: عبدالله اوجالان همانند مسعود بارزانی – جلال طالبانی و  قاسملو یک رهبربزرگ کرداست. رهبران کم و بیش درستی و خطا داشته اند. اوجالان هم ازاین قاعده مستثنی نیست.درست مانند یک رهبر کرد که خطاها و خدمات همسان دارد و باید با یک دید منضفانه به او بنگریم. ولی سیاستگذاری گروه به گونه ای بود که ما حق نداریم حزب را نقد کنیم،ما حق نداریم اوجالان را نقد کنیم و این گونه موارد از بزرگترین اشکالات گروه پ ک ک به شمار می آید.

اکنون ۳۲ سال متوالی جنگ و خشونت در راستای تحقق مانیفست کردستان بزرگ که طرح عبداالله اوجالان بود گذشته ولی یک ۱ متر از این نقشه خیالی  تحقق نیافته اما با نهایت تاسف کماگان جنگ و خونریزی در مناطق کردنشین خاورمیانه وجود دارد.

مانیفست کردستان بزرگ بیشترین ضربه را به کردها وارد ساخته و تاکنون بیش از ۴۸۰۰۰ کرد کشته و هزاران خانواده کُرد آواره شده و مهم تر از همه مناطق کردنشین خالی سکنه شده است.

درگیری مسلحانه برای رسیدن به مانیفست کردستان بزرگ راهکاری موثر برای پ ک ک نبود ؛ درگیری های مسلحانه تمامی معادلات مانیفست کردستان را به هم ریخت و پ ک ک  را به الجبار  به عقب نشینی  از تجزیه طلبی و تشکیل کشور کردستان کرد  و در اقدامی نا باورانه تغییر سیاست داد.

پ ک ک با توجه به ناکامی های متوالی در رسیدن به خودمختاری و تشکیل کشور کردستان استراتژی خود را به کنفدارالیسم و خود مدیریتی تغییر داد.

برنامه چشم انداز ۲۰ ساله اوجالان برای تشکیل کردستان بزرگ بعنوان یک قانون مرحله به مرحله تدوین شده بود و بعنوان قانون اساسی پ ک ک لازم اجرا بود ،حتی افراد مطرحی همچون عثمان اوجالان بدلیل عدم پیروی از این سیاست قربانی شد.

آیا می توان گفت عملیات مسلحانه سبب شد تا طرح عبدالله اوجالان با شکست مواجه شود؟

اگر عملیات های مسلحانه پ ک ک را بزرگترین عامل شکست پ ک ک در رسیدن به استقلال کردستان  اعلام کنیم ،که بدون شک هم این گونه می باشد ،پس بایستی منتظر بمانیم تا تداوم جنگ و درگیری پ ک ک روزی منجر به شکست و نابودی پ ک ک بشود.

امروزه شهرهای کردنشین خاورمیانه در جنگ و خشونت به سر می برند و این جنگ ها در سایه پ ک ک و زیر شاخه های آن بوجود آمده است.

انتقاد و اظهارات ناامیدی کادر رهبری پ ک ک از کردهای ایران

کادر رهبری پ ک ک از بی توجهی کردهای ایران در حمایت از اوجالان و عدم همراهی با سیاست های گروه انتقاد  و این رفتار را نشانی خوبی تلقی نکرد

انتقاد و اظهارات ناامیدی کادر رهبری پ ک ک از کردهای ایران

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : رنگین بوتان از کادرهای شورای رهبری پ ک ک در مصاحبه با   شبکه نوروز تی با اظهار یاس و نا امیدی اذعان داشت سیاست های گروه در مناطق کردنشین ایران کارساز نبوده و کردهای ایران همسو با سیاست های گروه نیستند.

این کادر رهبری پ ک ک اعلام داشت:” هم اکنون تمام کردهای دنیا به خاطر انزوای عبدالله اوجالان دست به تظاهرت زده اند ،در حال حاضر کشورهای اروپایی و مناطق کردنشین خاورمیانه شاهد قیام های مردمی در حمایت از اوجالان است ولی متاسفانه کردهای ایران سکوت کرده و هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده اند و ما منتظر هستیم تا کردهای ایران با خیزشی عظیم به خیابان ها ریخته و در مقابل کنسول کرهای ترکیه تظاهرات نمایند.”

این عضو کادری رهبری پ ک ک و پژاک بی توجهی و بی اعتنایی کردها ایران را به چنین وضعیتی را نشان خوبی نخوانده و  سیاست های جمهوری اسلامی ایران را سبب بی توجهی مردم کُرد خواند.

این کادر رهبری پ ک ک و پژاک در سخنان خود به شکست ها و ناکامی های گروه اذعان داشت .

امروزه عدم بی توجهی کردها به سیاست های گروه ناشی از  عدم برخورداری  مقبولیت  و جایگاه مردمی گروه است در حالی که گروه خود را تنها نماینده قانونی و مشروع کردها اعلام می کند.

شرایط تبعیض آمیز کردها در ترکیه و عراق باعث شده تا گروه به آسانی استراتژی خود را به اجرا در آورد ،ولی در ایران اسلامی همه اقوام ایرانی  زیر یک پرچم ، یک ملت مقتدر را تشکیل داده اند و توجهی به یاوه گویی های احزاب و گروه های نظیر پژاک ندارند..

عبدالله اوجالان بهانه برای جنگ و خونریزی در کردستان ایران

پ ک ک و پژاک قصد دارد،  مناطق کردنشین ایران را همانند سایر مناطق کردنشین خاورمیانه به جنگ و خونریزی بکشد.

عبدالله اوجالان بهانه برای جنگ و خونریزی در کردستان ایران

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : بی خبری از وضعیت عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک ،پژاک در زندان امرالی بهانه خوبی برای تروریست ها شده تا تحرکات و عملیات های تروریستی خود را ارتقا دهند.

مناطق کردنشین عراق و ترکیه تحت تاثیر تبلیغات گروه قرار گرفته و هر روز عده ای با حضور در خیابان ها منجر به سلب امنیت و آسایش این مناطق شده است . در چندین مورد از این تجمعات بدلیل رفتارهای خشونت آمیز هواداران گروه منجر به درگیری با پلیس گردید.

مناطق کردنشین ایران  هم اکنون به دلیل فهم و بصیرت هم وطنان کُرد جزء امن ترین و بی حاشیه ترین مناطق کردنشین خاورمیانه می باشد.ولی احزاب و گروه های تروریستی این امنیت و آرامش هم وطنان کُرد را برنتافته و بدنبال سلب امنیت و آرامش بوده و با برنامه ریزی های تروریستی می خواهند جنگ و خونریزی را در  کردستان ایران به ارمغان آورده اند.

رنگین بوتان و کاوه آوالان دو تن از کادرهای تروریست های پ ک ک و پژاک در مصاحبه تلویزیونی ماهیت کردستیزی گروه را افشا کرده اند.

این دو تروریست با صراحت از جوانان کُرد خواستند که با یورش به خیابان ها در حمایت از اوجالان و همچنین تجمع در برابر کنسولگری های ترکیه انزوای اوجالان را محکوم نماید،مهمتر از همه کاوه آوالان تروریست پژاک از جوان کُرد خواست که مراکز نظامی و دولتی و کُردهای وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران را شناسایی و با اسلحه و کوکتل مولوتف مورد حمله قرار دهید.

تجربه نشان داده بود که پژاک در تجمعات خیابانی همیشه سکوت پیشه می کرد و حضور تعدادی از جوانان فریب خورده در خیابان ها را رفتار خودجوش مردمی اعلام می کرد

اکنون چرا پ ک ک و پژاک صراحتا و آشکارا از جوانان کُرد خواسته تا به خیابان سرازیر شوند؟

پژاک و پ ک ک در اویل  با برانگیختن احساسات و هیجانات جوانان کُرد به راحتی می توانست با تبلیغات های کاذب سیاست های ضدکُرد گروه را به اجرا در آورد ، ولی امروزه با توجه به افشاء ماهیت تروریستی  گروه ،  تبلیغات تاثیری بر افکار جوانان نداشته و به ناچار بطور علنی  از جوانان کُرد درخواست می کند که شهرهای کردنشین ایران را مانند سایر شهرهای کردنشین عراق و ترکیه به آتش و خون بکشند.

شرایط زندگی کُردهای ترکیه و عراق قابل مقایسه با شرایط زندگی هم وطنان کُرد مان نمی باشد،تبعیض ها و  و ناعتدالی های موجود در ترکیه در ایران عزیزمان نبوده و مغایر با سیاست کلان کشور است.

اکنون عبدالله اوجالان بهانه ای شده تا تروریست ها مناطق کردنشین ایران را نا امن و به جنگ و خونریزی بکشند.

گروه پ ک ک و پژاک با این نکته از یقین و باور رسیده اند که هیچ گونه جایگاهی و مقبولیتی در میان هم وطنان کُرد ندارند ولی باتوجه به ماهیت تروریستی خود دست از رفتارهای خرابکارانه نمی کشد

سرنوشت اوجالان خط قرمز پ ک ک /در دهمین کنگره پ ک ک مطرح شد.

دهمین کنگره پ ک ک بدون هیچ گونه تغییر اساسی در سیاست ها و سران گروه برگزار شد.

سرنوشت اوجالان خط قرمز پ ک ک /در دهمین کنگره پ ک ک مطرح شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شرایط مبهم عبدالله اوجالان تبدیل به مهم ترین چالش پ ک ک شده است.دهمین کنگره پ ک ک چند روز قبل در مناطق مدیایی قندیل برگزار شد. باردیگر جمیل بایک و بسه هوزات بعنوان روسای مشترک پ ک ک منسوب شده اند.

رمزی کارتال و هاجر زاگرس نیز کما فی سابق در جایگاه  دبیران مشترک کنگره خلق باقی مانند.

۳۴ نفر بعنوان شورای رهبری پ ک ک انتخاب شده اند.

مهمترین مواردی را که در این کنگره تصمیم گیری شده است ،سرنوشت عبدالله اوجالان زندانی دربند پ ک ک بود.

سران پ ک ک در این کنگره سرنوشت اوجالان را خط قرمز گروه خواند و با هشدار جدی از دولت ترکیه خواستند  سریعا سرنوشت اوجالان را تشریح نماید.

پ ک ک همچنین در این کنگره تصمیم گرفته تا زمانی که دولت ترکیه بر طبل جنگ بکوبد آنان نیز  جنگ را با شدت تدوام بخشند و عملیات های خود را به سراسر شهرهای ترکیه بکشند.

عملیات و تحرکات انتحاری در مناطق مختلف ترکیه از جمله استراتژی جدید پ ک ک در مقابله با دولت ترکیه اعلام شده است.پ ک ک نیز اعلام نمود شیوه و تاکتیک جنگ خود را تغییر داده و با بمب گذاری و عملیات های انتحاری به مقابله به ارتش ترکیه خواهد پرداخت.

از تصمیمات اتخاذی در دهمین کنگره اعلام خود مدیریتی در شهرهای کردنشین و ترک نشین ترکیه بود ،پ ک ک به دولت ترکیه اعلام کرد، بایستی سیستم خودمدیریتی در ترکیه را بپذیرد.

دهمین کنگره پ ک ک بدون هیچ گونه تغیرات استراتژیک به کار خود پایان داد.