انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم

آیا بارزانی خائن به قوم کُرد می باشد؟!

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :حمایت ضمنی رئیس اقلیم کردستان عراق از حملات کنونی دولت ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ پ ک) موجی از نارضایتی کردهای وابسته به پژاک و پ ک ک در شبکه های اجتماعی و حتی در رسانه گروهک بوجود آورده است.

آیا بارزانی خائن به قوم کُرد می باشد؟!

رسانه های پ ک ک و پژاک بارزانی ها را  به پیوند ناگسستنی و ریشه ای خیانت به کردها می داند.پژاک منافع شخصی ، پست ومقام بازانی و از دست ندان قدرت از عوامل اصلی خیانت بارزانی عنوان می کند.

اکنون پژاک و پ ک ک بر مبنای چه استدلالی بارزانی را خائن  می خواند قابل تامل است؟!

مقایسه جایگاه سیاسی و حقوقی پ ک ک و زیر شاخه های آن  با  حزب دمکرات کردستان عراق در سطح بین الملی می توان پی برد که کدام حزب قانونی مشروعیت حقوقی دارد و کردستیز نمی باشد.

پس از سرنگونی رژیم حزب بعث عراق، کردها حکومت سرزمین کردستان در عراق را تشکیل دادند. تشکیل حکومت کردها در عراق با تصویت قانون اساسی کشور عراق و تائید پارلمان بعنوان اقلیم کردستان عراق نامگذاری شد.، طبق قانون اساسی اقلیم کردستان عراق اقلیمی خودمختار  که توسط احزاب کُرد اداره می شود.

مسعود بارزانی بنا به توافق بوجوده آمده با سایر احزاب کُرد رئیس حزب دمکرات کردستان عراق بعنوان رئیس جمهور  قانونی اقلیم کردستان منصوب می شود، مسعود بارزانی  از لحاظ سیاسی و حقوق بین المل  بعنوان رئیس جمهور اقلیم بوده و تمام دولت های جهانی در مناسبات سیاسی و اقتصادی با وی رایزنی می کنند.

بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق بوده و برای حفظ این موقعیت خود به تعامل و همکاری با قدرت های منطقه  می نماید و برای توسعه مناطق کردنشین تحت سیطره ی خود از هیچ گونه مناسبات سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی با قدرت های منطقه دریغ نمی کند.

سیاست های بازانی در منطقه کاملا مشهود و ملموس بوده که وی فردی زیاده خواه نبوده و تمام فعالیت های خود را در راستای ارتقاء و پیشرفت اقلیم کردستان عراق معطوف کرده است.

پس به نتیجه می رسیم که بارزانی ها بر اساس قوانین و حقوقی که در سطح بین الملی مقبولیت دارد بر مسند حکومت تکیه زده است و خودمختاری کردستان را کاملا قانونی بدست آورده اند.

اکنون موقعیت سیاسی و حقوقی پ ک ک  را مورد بررسی قرار می دهیم…

حزب کارگران کردستان نام گروهی چپگرا و مسلح در کردستان ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانیچریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه برای خودمختاری کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می‌کند.

پ.ک.ک پیش تر به دنبال ایجاد یک دولت مستقل کُردی در جنوب و جنوب شرقی ترکیه بود. اما هم اکنون به دنبال حقوق فرهنگی و زبانی کردها و ایجاد نوعی از خودگردانی در چهارچوب مرزهای ترکیه است. پ ک ک بیش ۴۰ سال جنگ مسلحانه  با دولت ترکیه در تشکیل کردستان مستقل در ترکیه همانند اقلیم کردستان عراق ناکام مانده ولی با این شرایط و اصاف در پی تاسیس کردستان بزرگ در چهار کشور ایران ،سوریه ، عراق و ترکیه است.

سیاست و ایدئولوژی منسوخ آپوئیست پ ک ک و پژاک ، بر گرفته از افکار سوسیالیستی و کمونیستی منجر به دخالت های  این گروهک در مناطق کردنشین شده است.

پ ک ک و پژاک خود را نماینده ی مشروع و قانونی همه کردها می داند و بر این باورند که  حاکمیت مناطق کردنشین خاورمیانه بایستی در اختیار آنان باشد.

فرقه ی پ ک ک و سایر شاخه های تروریستی آن حزبی تروریستی بوده که نام این حزب در لیست تروریستی جوامع بین الملی وجود دارند و اکنون تمام جهان این حزب را تروریست می دانند.

پس نتیجه اینکه پ ک ک گروهی شبه نظامی  در جوامع بین الملی بعنوان یک گروه تروریستی مطرح بوده و هیچ گونه مشروعیت قانونی و حقوقی ندارد.

دخالت های گروهک شبه نظامی و تروریستی پ ک ک در دیگر کشورهای منطقه می تواند از عوامل اصلی اختلاف بارزانی با پ ک ک اعلام داشت.

اکنون پاسخ  این سوال که آیا بارزانی خائن بوده و   چرا پ ک ک وی را خائن می داند ؟ کاملا محرض گردید…

باززانی رئیس جمهور قانونی اقلیم کردستان بوده و ارتباط وی با مقامات سایر کشورها در چارچوپ روابط بین الملی  برای پیشرفت و توسعه اقلیم الزامی است ، ولی پ ک ک گروهکی یاغی و قاچاقچی که در کوه ها و دره های قندیل جزء تحرکات تروریستی و فاشیسمی کاری نداشته و عامل ناامنی در مناطق کردنشین می باشد.

عدم حمایت بارزانی از تروریست های پ ک ک در قبال حملات ترکیه منجر گردید تا پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن بارزانی را خائن بنامند.

محیط زیست کردستان قربانی سیاست های پژاک

تخریب جنگل ها و مراتع کردستان ایران استراتژی  پژاک و پ ک ک برای دستیابی به اهداف کردستیز انه در مناطق کردنشین ایران می باشد

محیط زیست کردستان قربانی سیاست های پژاک

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سوء استفاده از بحران های اجتماعی ، زیست محیطی و اقتصادی سیاست پلید پژاک در این مقطع بوده و بدنبال ایجاد تنش و چالش های در مناطق کردنشین ایران می باشد.

یکی از شعاری  پژاک که در اساسنامه ی این گروهک تروریستی  کنچانده شده ، احقاق حقوق مردم کزدستان بوده و بیستر تحرکات تروریستی خود را با این شعار سمت و سو می بخشد.

رسانه ها و فضای مجازی امروزه اختیار عمل و مانور تبلغیاتی را برای این فرقه ی تروریستی مسهل کرده و با جو سازی و شایعه فراکنی اهداف تروریستی را به اجرا در می آورد.

به تازگی پژاک برای دستیابی به اهداف شوم و پلید خود  به خرابکاری و تخریب در حوزه محیط زیست پرداخته است.

عناصر پژاک با به آتش کشیدن جنگل ها و مراتع کردستان ایران دو هدف عمده را دنبال می کنند

اولین هدف پژاک از به آتش کشیدن مراتع و جنگل های تضعیف قدرت اقتصادی خانواده های کُرد بوده تا به نوعی مردم کُرد را مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران جلوه دهد.

تخریب مراتع و جنگل ها باعث ضربه به دامداری و دامپری زده و با توجه به اینکه بیشتر درآمد مالی مردم کردستان از این طریق می یاشد پژاک تخریب مراتع و آتش زدن آن را راهکاری برای نارضایتی مردم کردستان ایران می داند.

دومین هدف پژاک از تخریب محیط زیست جوسازی بر علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه ها که به نوعی خود را حامی محیط زیست خوانده و برنامه های حزبی خود را دراستای احقاق حقوق آینده گان از محیط زیست  معرفی می نماید.

پژاک بلافاصله پس از اتش سوزی و یا تخریب محیط زیست اطلاعیه و یا بیانیه ی صادره کرده و در این بیانیه سپاه پاسداران و یا نیروی انتظامی را متهم به این رفتار کرده و با بکار گیری کلماتی احساسی  خود را حامی مردم کردستان و محیط زیست مناطق کردنشین معرفی می کند.

تخریب و خرابکاری در محیط زیست استراتژی پژاک و پ ک ک برای ایجاد نا امنی و نارضایتی مردم کردستان می باشند و تا کنون تمام این خرابکاری ها و آتش سوزی توسط خود اهالی منطقه و نیروهای امدادی جمهوری اسلامی ایران منجمله اعضای بسیج سپاه پاسداران مهار و کنترل شده  و این ادعای پژاک کاملا متناقض می باشد.

در سال ۹۴ جنگل ها و مراتع سندج ، دهلران ،بانه ،کرمانشاه، سردشت و مهاباد قربانی سیاست های کردستیزانه پژاک و پ ک ک شده است.

پژاک و حضور پر نشاط مردم سندج در استقبال از رئیس جمهور

مردم  فهیم و انقلابی سندج بر بی هویتی احزاب تروریستی و کردستیز مهر تائید زده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : رسانه های گروه های معاند و ضد انقلاب چند روز قبل از سفر رئیس جمهور به استان کردستان با یاوه گویی و جو سازی در فضای مجازی  مانور تبلیغاتی به پا کرده بوده اند.

پژاک و حضور پر نشاط مردم سندج در استقبال از رئیس جمهور

رسانه های احزاب تروریستی نظیر پژاک با مطرح کردن موضوعاتی چون تبعیض و عدم دمکراسی و آزادی در کردستان و اجحاف حقوق اقوام کُرد بدنبال تشویش اذهان عمومی بوده  و چنین  القاء می نموند که  سیاست جمهوری اسلامی ایران ضد کُرد ، و مردم کردستان مخالف نظام و ناراضی از سفر آقای دکتر روحانی و هیئت همراه به شهر کردنشین سندج می باشند .

resized_1140718_573

پژاک با این مانور تبلیغاتی بدنبال عدم حضور مردم کُرد در استقبال از رئیس جمهور بود ،تا بتواند از موقعیت   بهره برداری سیاسی نماید، ولی بار دیگر حضور پر نشاط و پر شور مردم کُرد از رئیس جمهور  وفاداری خود به انقلاب و ولایت فقیه را اثبات کرده اند و مشت محکمی بر یاوه گویی گروهک تروریستی نظیر پژاک زده اند .

حضور مردم کُرد سندج از دکتر روحانی نشان داد که پژاک در میان مردم کُردجایگاه و اعتباری ندارد.

اوجالان ،بارزانی و داعش، مثلثی برای نابودی کُردها

اوجالان ،بارزانی و داعش ابزار دولت ترکیه برای سرکوب و نابودی کردها می باشد.

اوجالان ،بارزانی و داعش، مثلثی برای نابودی کُردها

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : اردوغان برای ناودی کُردها از اوجالان ، داعش و بارزانی بهره گرفته و در دو جبهه داخلی و برون مرزی کردها را قتل و عام می کند. مجری سیاست های اردوغان در نسل کشی کُردها در جبهه ی برون مرزی  مسعود بارزانی و داعش می باشد.

گروه تکفیری داعش بهانه ی برای شروع جنگ و دولت ترکیه با بهانه جنگ با داعش وارد خاک عراق و سوریه شده ولی به جایی بمباران مناطق تحت سیطره داعش مناطق گریلایی پ ک ک را یمباران می کند، همچنین درگیری کُردها در شهرهای کردنشین کوبانی و شنگال با داعش جزء دیگری از سیاست اردوغان برای سرکوب و نابودی کردها به حساب می آید.

بارزانی  با وجود  کُرد بودن  در حمایت از کُردها موضع متفاوتی را اتخاد کرده  ، و از حامیان اصلی قتل و عام کُردها توسط ترکیه محسوب می شود ،بارزانی برای از دست ندادن حکومت سنتی خود از قدرت های منطقه حمایت و کشتار کُردها برای وی چندان ارزشی ندارد ، بنابراین با مجوز ورود ارتش و هواپیمایی ترکیه به خاک اقلیم  کردستان عراق بزرگترین حامی  اردوغان برای نابودی کُردها محسوب می گردد.

اردوغان و سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) برای نابودی کُردها در داخل کشور سیاست های را اتخاد کرده اند که برای همه ی کُردها ی ترکیه  مجهول و نامعلوم  می باشد.

عیدالله اوجالان و تشکیل حزب گارگران کردستان (پ ک ک ) اولین قدم ترکیه در نسل کشی کُردها محسوب می شود. عبداالله اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعاتی ترکیه ۴۰ سال پیش با شعار مانیفست کردستان به جنگ با دولت ترکیه برخاست   و محصول این جنگ ها ۴۵۰۰۰ کشته و آوارگی هزاران خانواده ی کُرد می باشد و این به معنایی نسل کشی کُردها که اوجالان نقش بسزایی در این نسل کشی ایفا کرد .

دولت ترکیه پس قتل و عام کُردها با همکاری اوجالان در طی چندین سال جنگ و درگیری ، توسط اوجالان پروسه ی مذاکرات صلح را مطرح کرده تا با تغییر رویکرد در سیاست های خود شیوه ی نوینی در سرکوب کُردها داشته باشد.

موضوع مذاکرات صلح در ترکیه موجب دو دستگی و اختلاف میان کُردها گردید و اتحاد پیشین کُردها را از هم کسیخت ، افراد بیشتری در سایه ی این اختلافات از پ ک ک  جدا و خود را تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه کردند .

دیگر استراتژی سازمان اطلاعاتی ترکیه برای سرکوب کُردها  تاسیس حزب دمکراتیک خلق ها ( ه د پ) به دستور اوجالان بود.

پیروزی حزب ( ه د پ ) در انتخابات پارلمانی ترکیه موجب افزایش نارضایتی های ترک های ناسیونالیستی گردد و افزایش این نارضایتی ها از سوی ترک ها مجوزی  برای سرکوب کردها بدست اردوغان گردید چرا که ترک ها شهروند درجه یک ترکیه بوده و رضایت ترک برای اردوغان اولویت دارد.

اما در این میان ه د پ  نیز برای نابودی کردها  ماهرانه ایفای نقش می نماید و کمتر کسی به این رفتار ه د پ مشکوک می شود . ه.د.پ در نخستین واکنش به شروع جنگ، هواداران خود را به راهپیمایی صلح فراخوانده است. فراخوانی را که بازداشت کُردها و یا قتل آنان را برای ترکیه آسان می سازد . نیروهای ویژه در عملیاتی گسترده تاکنون صدها نفر را در مناطق مختلف ترکیه به اتهام ارتباط با ترور بازداشت کردەاند.

سازمان سرویس اطلاعاتی ترکیه (میت)  تا کنون توانست است کردهای بسیاری را با سیاست های خود به قتل رساند ، بارزانی ، اوجالان ،داعش سه مثلث برای نابودی کسردها می باشند که تاکنون موفقیت های چشمگیری را برای ترکیه به رقم زده اند.

جایگاه زن از دیدگاه اوجالان

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله اوجالان در نوشته هایش  ظاهراً به زن و جایگاه او اهمیت می دهد. او زنان را به وجود آورنده ی تمدن و عناصر آن مانند دولت ، مذهب ،علم و… می داند. دیگر اینکه او ادعا می کند که اول زن بوده  که به آگاهی رسیده و آن گاه علم وتمدن پیشرفت کرده است . با فرض صحت این  ادعاها آنگاه ادعای دیگر اوجالان که برابری زنان و مردان را در همه زمینه ها شعار می دهد و این امر را زمینه برقراری عدالت می داند نادرست از آب در می آید. او بدون توجه به تفاوت های بنیادین زن ومرد اعم از جسمی و روحی همه را موجوداتی یکسان تلقی کرده و عدالت را به سخره گرفته است.

جایگاه زن از دیدگاه اوجالان

تعبیر او از عدالت محل اشکال اساس است؛ چون عدالت اساساً بدین معنی است که هر چیزی در جای خود قرار بگیرد و عدالت بین زن ومرد براساس ویژگی های خاصه ی آنها تعریف می شود. یعنی زن نیازها وتوانایی های دارد که مرد نداردو بالعکس . هرکدام از آنها براساس وظیفه ای که می توانند ایفا کنند باید به حقوق خاص برسند و برابر دانستن آنها عین بی عدالتی است. اوجالان در مورد زنان ،داعیه دفاع از حقوق و ایجاد نمونه ای جدید از زنان دارد که روی پای خود ایستاده و جدا از وظایف و گرایشات جنسی وخانوادگی به مبارزه سیاسی می پردازد.

این نگاه در تقسیم بندی های فمینیسم به فمینیسم رادیکال معروف است. فمینست های رادیکال اعتقاد دارند که بدون وجود مرد باید زندگی کنند، باید سازمانها و نهادهای مستقل خود را داشته باشند و حتی تمامی مشاغل و کارهای مردانه را خودشان انجام دهند. اندیشه و عملکرد حزبی پ.ک.ک و پژاک بر گرفته از تحلیل فکری فمینیسم رادیکال است. آنها در کوه ها برای خود مکانهایی جدا از مردان دارند و ظاهراً جدا زندگی می کنند. اوجالان در حقیقت زن را به ارتقاء نرسانده بلکه او را به چیزی شبیه مرد خشن تبدیل کرده که خودش هم نمی داند آیا مرد است یا زن؟ زنهای پ.ک.ک و پژاک از غوطه خوردن در ورطه دوگانگی و انتخاب اینکه زن باشند و یا ادای مردها را در بیاورند شدیداً رنج می برند. درحالی که هیچ راه بازگشتی نیز برای آنها وجود ندارد . چون آنها از خانه و کاشانه ی خود گریخته و مطرود جامعه و خانواده شده و در وحل زندگیشان به چشم روسپی به آنها نگریسته می شود . آنها واقعاً شرایط افراد اسیر را دارند که نه راه پیش برایشان وجود دارد و نه راه پس. اوجالان بنیاد خانواده را از هم گسیخته و زن ومرد را که مکمل روحی و جسمی یگدیگرند از هم جدا نموده است. چگونه می توان بر خلاف فطرت انسان ها عمل کرد؟ فرار زوج های دختر و پسر از مقرهای پ.ک.ک و پژاک عینی ترین پاسخ به فطرتشان و علیرغم این که می دانند در صورت دستگیری توسط گروه، مجازات های سنگین و مرگباری در انتظار آنهاست، راه دشوار بازگشت به زندگی عادی را انتخاب می کنند . زن اغفال شده در پ.ک.ک و پژاک هم خانواده ی سنتی خود را از دست داده و هم شرایط خشن و غیر طبیعی راه گریز را برخود بسته می بیند. موارد فراوان از روابط نامشروع دختران و پسران پ.ک.ک و پژاک نشان از ستم مضاعفی است که بر دخترفریب خورده و سرگردان در کوه ها و دره ها می رود و راه بازگشت از او را گرفته اند.

یکی از زنان عضو کنگره ی پژاک می گفت که در درون حزب و برای انجام هر ماموریتی ، همواره بدون توجه به لیاقت ها و سوابق زن ومرد ، مرد را سرپرست و همه کاره ی زن قرار می دهند، واین بر خلاف شعار گروه ادامه ی همان روابط زن ومرد در روستاهاست که حزب ادعای فرا رفتن و عبور از آن را دارد.

ایدئولوزی و عمل پ.ک.ک و پژاک در جهت جدا کردن زن از بستر عادی و زندگی زناشویی و تبدیل آن به موجودی است که نقش اصلی زن بوده و مادر بودن خود را از دست داده و ادای مردان را در می آورد. در عمل نیز آنها بسیاری از دختران را تشویق به ترک آغوش گرم خانواده می کنند تا بتواند آنها را فراری داده و در دل کوه ها مدل غیر عادی و عجیبی از زن را پدید آورند. این طرح پ.ک.ک و پژاک با طبیعت نرم و لطافت ذاتی زن در تضاد است.

دست آخر اینکه در هیاهیوی موهوم پ.ک.ک و پژاک و در ایدئولوژی نا مفهوم آنها ، روشن نشده با این نوع زنی که آنها خلق ! کرده اند جگونه می توان یک خانواده را بنیان نهاد که در آن ، زن جایگاه همسری و مادری خود را بشناسد و بتواند در این جایگاه نیز ایفای نقش کند؟

به گفته ی (آگوست کنت) اصلی ترین و بنیادی ترین واحد و اساس تشکیل یک جامعه نهاد خانواده است و حتی از روی همین الگوی خانواده است که قبیله و شهر و در نهایت دولت به عنوان یک خانواده است که قبیله و شهر و در نهایت دولت به عنوان یک خانواده بزرگ شکل می گیرد . حال پ.ک.ک و پژاک با تخریب نظام خانواده ، در حقیقت شالوده ی نظام اجتماعی را در هم می شکند و این یکی از مصادیق مهم ، دال بر غیر علمی بودن و غیر عقلانی بودن ماهیت ایدئولوژیک پ.ک.ک و پژاک می باشد. زنانی که پ.ک.ک و پژاک تولید می کنند ، موجوداتی هستند که حتی خود را فراتر از مردان دیده و چنین فردی هیچ گاه نمی تواند در زیر یک سقف با یک مرد زندگی کند وبا او به تفاهم برسد . او موجودی خود پسند و خود محور بار می آید که معتقد است جامعه را باید خط کشی کرد و در یک طرف مردان و در طرف دیگر زنان را قرار داد. متاسفانه پ.ک.ک و پژاک در کردستان بر روی دخترانی که مجبور به ازدواج تحمیلی می شوند ودر شرف خود سوزی هستند کار می کنند و از موقعیت ضعیف روحی آنها سوء استفاده می نمایند. آنها پس از پیوستن به پ.ک.ک و