انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی

اطلاع رسانی از آسیب های ناشی از تروریسم

پ ک ک مزدور و جاش دولت بغداد

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: تشدید اختلافات میان بارزانی و پ ک ک هر روز ، رنگ و روی جدید به خود گرفته و با ارائه مطالبی چهره سیاسی یکدیگر را تخریب می کنند.


سایت ها و رسانه های وابسته به بارزانی در چند روز گذشته پ ک ک و گروه های وابسته به آن نظیر YPG را به همکاری اطلاعاتی با گروه تکفیری داعش و همچنین عامل اصلی حضور داعش در مناطق کردنشین عراق و اسارات دختران و زنان کُرد ایزدی متهم کرد .
بارزانی ها مدعی هستند ، برای آزادی دختران و زنان ایزدی دربند اسارت داعش ، مبالغ چشمگیری را پرداخت تا آنان را آزاد نمایند ، ولی ” پ ک ک “و “ی پ ک ” در مسیر آزاد سازی ایزدی ها مانع تراشی ،و پس از آزادی دختران ایزدی از دست داعش ،با شایعه فراکنی آزادی اسیرها را در گرو عملیات های اطلاعاتی و نظامی نیروهای خود اعلام می دارند.
بارزانی ها در راستای تداوم تخریب و جنگ رسانه ای بر علیه پ ک ک ، این فرقه تروریستی را مزدور و جاش دولت بغداد معرفی کرده اند.
سایت خلک از سایت های وابسته به بارزانی در این خصوص اعلام میدارد: نیروهای پ ک ک دختران و زنان ایزدی را به عنوان نیروهای نظامی در اختیار حشدالشعبی و دولت مرکزی عراق قرار می دهد.
بارزانی ها این رفتار پ ک ک را نوعی بی غیرتی خوانده و اعلام می کنند: پ ک ک اگر غیرت داشت دختران و زنان کُرد را بعنوان کنیز و برده در خدمت نیروهای بغداد و حشدالشعبی قرار نمی داد ولی ماهیت مزدوری و جاشی پ ک ک سبب چنین رفتار از سوی پ ک ک شده است.
بارزانی ها عضویت دختران ایزدی در نیروهای مردمی و یا دولت بغداد را نوعی خیانت به مردم کُرد خوانده و پ ک ک را عامل این حرکت از سوی کُردهای ایزدی می داند.
تحلیل گران و سیاستمدران اقلیم کردستان عراق بر این باورند که پ ک ک بدلیل جنگ با ترکیه و عدم مقبولیت و جایگاه مردمی در میان کُردها در آستانه فروپاشی قرار گرفته و شرایط نابسمانی را سپری می نماید ، بنابراین برای رهایی از این بحران دختران ایزدی کُرد را به نیروهای مردمی و دولت عراق اعزام تا از حمایت های آنان برخوردار شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.